duin & kruidberg

Zaterdagavond had ik het genot om te mogen eten in een van de chicste restaurants van haarlem en omstreken. Duin en Kruidberg. Het ligt niet op een route waar ik vaak langskom dus had het maar een paar keer gezien, maar het is erg indrukwekkend. Het voedsel heeft een hoog gehalte ‘op een bedje van’, ‘in een jasje van’ en vervolgens een hele reeks ingrediënten waarvan ik de naam zelf nog nooit voorbij heb horen komen. De laatste tijd ben ik dit soort restaurants wel heel erg gaan waarderen en vind ik het ook leuk om onbekende dingen te proberen.
Het was een 4-gangen diner. Meestal krijg je redelijk kleine gerechtjes, dus toen ik dat hoorde, was het voor mij aanvallen bij de broodjes. Totdat ik erachter kwam dat de pre-amuse en de amuse nog niet bij die vier gangen hoorden. En bij het toetje ook nog een pre-desert en een na-desert kwamen. Dus tip: als je bij een chic restaurant gaat eten en ze zeggen dat je vier gangen krijgt, je krijgt er acht dus eet je niet wezenloos aan broodjes van tevoren. Al met al was het ontzettend lekker en gezellig.
Ik heb van sommige gerechten een foto gemaakt. Het is geen high quality, want het is de mobiel gemaakt, dus excuses als het niet helemaal duidelijk is.

image

image

Dit was onderdeel van de pre-amuse. Het is een plant van crackers.

image

Dit was een doosje met bovenin een eetbaar plastic zakje met, wat wij vermoeden, gefrituurde maden. In het midden ligt een gelatine blokje. En onderin was een luchtig toastje met een bepaalde kaas en nog wat kruiden oid.

image

Dit was het pre-desert. Veel meer kan ik er niet over zeggen, want ik raakte wat afgeleid tijdens alle uitleggen.

image

Het desert-desert.

image

En het bijdekoffie-desert. Gelukkig was dit om te delen.

image

Niet zo’n duidelijke foto, maar dit kregen we aan het einde allemaal nog mee. De vrouwen kregen iets wat in de vorm van een spekje was, dit dus. En de mannen een chocolade sigaar. Het spekje smaakte niet naar spek, maar het was dan ook gemaakt van bepaalde groente (als ik het goed begrepen heb).

image

image

Het jurkje wat ik die avond droeg, was van de Zara.

Geplaatst met WordPress voor Android

6 gedachtes over “duin & kruidberg

Geef een reactie

