art meets fashion

Zo dan. Het project is gelukt! Ik zat een paar dagen geleden op instagram en kwam een kledingontwerpster uit Dubai tegen. Ze had ontzettend mooie kleding wat eigenlijk gewoon kunstwerken waren. Jammer genoeg kan ik haar nu niet meer terugvinden, maar ik werd wel door haar geïnspireerd. Deze inspiratie leidde tot mijn project: kunstschilderijen op kleding. Ik heb verschillende kunstenaars opgezocht en uiteindelijk heb ik voor Armando, William Turner, Karel Appel en Lucebert gekozen. Ik heb voor ze alle vier diepe respect dus ben de meest opvallende en inspirerende schilderijen van hen gaan zoeken. Vervolgens was ik in eerste instantie op zoek naar basic T-shirts, maar toen ik wat langer aan het zoeken was, kwam ik erachter dat verschillende modellen veel leuker zijn (crop tops, jurkjes, etc.). Ik heb de schilderijen uitgeprint en ze op kleding gestreken.
Dit is het resultaat!

DSCF2380      afr

jurkje – onbekende schilder

DSCF2386

arm2     luc

linker shirt – Armando
rechter shirt – Lucebert

DSCF2381      will

jurk – William Turner

DSCF2383

DSCF2385    arm

crop top – Armando

DSCF2384       karel

crop top – Karel Appel

Wat vinden jullie ervan?

13 gedachtes over “art meets fashion

Geef een reactie

