Bevrijdingsdag

5 mei! Bevrijdingsdag. Zijn jullie naar een festival geweest? Tijdens lunch vanmiddag, heb ik op National Geographic ‘Last war heroes’ gekeken. In het thema van Bevrijdingsdag zonden ze deze serie over D-Day uit. Ik ben van jongs af aan al ontzettend geïntegreerd door de WOll en ik was hier dus vervolgens niet weg te slaan. Het wat zo aangrijpend om te zien hoe die (in deze serie) Engelse en Amerikaanse bejaarden nu nog met een schuldgevoel rondlopen omdat zij nog wel leven en hun mede-soldaten die in de oorlog gesneuveld zijn niet. Ook dat ze zichzelf ook niet als een held zien, maar alleen de mannen die destijds overleden zijn. Heel intens om te zien hoe het hen nu nog, 70 jaar later, nog steeds zoveel verdriet doet.

Oké, dat ging even diep. Maar om dus te vieren dat zij er voor gezorgd hebben dat wij nu in vrijheid leven ben ik even met vriendinnen naar bevrijdingspop in Haarlem geweest. We zijn hier weer snel weggegaan ivm de drukte en hebben een wijntje gedronken op een rustiger terrasje in de stad.

Deze jurk heb ik in de afgelopen paar weken met mijn oma gemaakt!
Wat vind je ervan?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11 gedachtes over “Bevrijdingsdag

Geef een reactie

