Paris & Beiroet

We zijn al enkele dagen verder, maar ik wilde toch nog een post wijden aan Parijs en Beiroet. Beiden waren slachtoffer van terroristische aanslagen.
Ik was die middag naar de film ‘No Escape’. Dit ging over een Amerikaans gezin wat naar China moest verhuizen vanwege een baan. Toen ze eenmaal in het hotel waren, werd de stad belaagd door rebellen en werd iedereen om hen heen genadeloos neergeschoten. Het gevoel van ‘ik dacht dat zoiets mij nooit zou overkomen’ was hier sterk aanwezig.
Die avond hoorde ik het nieuws over Parijs en kon ik me hierdoor wel een beetje inleven, hoe vreselijk het voor die mensen in beide steden moet zijn geweest.
Ik hoorde het nieuws van Beiroet pas zaterdag, wat ik onbegrijpelijk vind.
Maar ik vind dat we, voor zover het andere groepen niet benadeeld, ons best moeten doen om herhaling te voorkomen. Ook belangrijk is dus dat dit niet gebeurd door mensen de schuld te geven die hetzelfde geloof of uit hetzelfde land komen als deze terroristen.

Pray for Paris & pray for Beirut

pray-for-the-world-tweet.png

Geef een reactie

