Studie tips

We hebben of zullen er allemaal wel een keer aan moeten geloven: leren. Ik heb volgende week alweer twee tentamens, dus ik vond dit een mooie gelegenheid om mijn studie tips met jullie te delen.
Nu denk ik wel dat het per persoon verschilt, wat het beste werkt. Ik weet dat het bij mij wel een paar jaar heeft geduurd voordat ik de juiste leerwijze (en ook wel de motivatie, eerlijk gezegd) had ontdekt. Ook moet ik bekennen dat ik absoluut niet altijd zelf mijn tips volg, waarschijnlijk omdat ik te eigenwijs ben om te erkennen dat bijvoorbeeld je mobiel uitzetten een verstandigere keuze is. Maar wellicht hebben jullie er wat aan.

Snapchat-882634418552245705  Snapchat-7860078279362000291

  • Zet je mobiel op vliegtuigstand. Telkens aan- en uitzetten gaat je batterij weer zo snel van leeg.
  • Zoek een plek in huis waar je een hele dag kan vertoeven. Bij mijn ouders zit ik altijd ingenesteld in de linkerhoek van de bank en in mijn eigen huisje blijf ik gewoon in bed.
  • Heb de juiste beloning voor jezelf klaar staan. Als ik pauze heb, wil ik eten en hersendode series kijken zoals Keeping up with the Kardashians of Teen Mom. Dan kan ik daarna weer met volle concentratie verder.
  • Zoek voor jezelf uit hoelang je goed kan concentreren. Ik heb een redelijk korte concentratieboog, ik kan een halfuur tot een uur leren en heb dan ook een halfuur pauze.
  • Ook ik moet toegeven dat een planning toch het beste werkt. Dat heb ik dit jaar gemerkt. Als ik op tijd begin met een planning, dan hoef ik ook niet zo veel per dag te doen en kan ik mijzelf genoeg pauzes geven.
  • Zoek ook uit welk dagdeel je het beste leert. Ik leer het beste tussen 12 en 6 en ’s ochtends en ’s avonds ga ik dan leuke dingen doen.
  • Eet een banaan (of in elk geval vitamines) tijdens het leren. Ik ben heel naïef en heb ooit ergens gelezen dat een banaan je concentratie verbeterd, dus nu doe ik dat dagenlang voor de tentamens. Maar sowieso ben ik die dagen een vitaminevreter, omdat ik wil voorkomen dat ik ziek word.

 

Snapchat-2502514650061802689  Snapchat-6521990038523201792

4 gedachtes over “Studie tips

  1. Pingback: Liebster award |

Geef een reactie

