Pathé film reviews

Efkes wat anders. Ik heb nu een paar jaar een Pathé pas. Vast wel ooit van gehoord: je betaalt 19 euro per maand en dan kan je onbeperkt naar de film (alleen bij de Pathé uiteraard).
Ik ga elke dinsdag naar de Sneak Preview met een vriendinnetje. Dat is een keer per week en dan draait er een film, maar je weet van tevoren niet welke het is. Maar doordat ik iets van vier keer per maand naar de film ga, heb ik er ondertussen al redelijk wat gezien.
Het leek me dus wel leuk om van een paar films die op dit moment draaien (binnenkort uit zijn) review te schrijven.

Going In Style
GoinginStylePoster01
Humor (Micheal Caine, Morgan Freeman) – de film gaat over drie opa’s die in een financiële crisis belanden en daarom besluiten een bank te overvallen. Wel leuk om te weten, de regisseur van deze film is de hoofdrolspeler in de serie Scrubs (J.D.).
Pluspunten: de acteurs! Dat blijven klassiekers, ondanks dat ik vind dat ze zeker betere films hebben gemaakt.
Minpunten: hoewel ik Scrubs hilarisch vind, ben ik van deze film geen super grote fan. De verhaallijn is redelijk voorspelbaar en zo ook de grappen die worden gemaakt.
Cijfer: 6.5 – kijk trailer

Life
LifeposterImax01
Sci-fi/thriller (Ryan Reynolds, Jake Gyllenhaal) – de film gaat over een groepje mensen die in een ruimtestation werken. Ze halen een organisme van Mars het schip binnen en ontdekken dat er leven op Mars mogelijk is. Maar dit organisme blijkt niet bepaald vriendelijk te zijn.
Pluspunten: realistisch beeld van hoe het in de ruimte eraan toe gaat (in hoeverre ik dat dan kan beoordelen haha). Mega veel onverwachte momenten en de hele film wordt je in spanning gehouden.
Minpunten
: bij de trailer komt niet naar voren dat het over
alienachtige-praktijken gaat en ik houd daar voor de volle 0% van, dus dat was wel een minpunt.
Cijfer: 7 – kijk trailer

Het Verlangen
hetverlangenposter1
Humor (Chantal Janzen, Gijs Naber, Alex Klaasen) – de film gaat over een wat eenvoudige blonde chick en een beetje autistische oude man. Hij is schrijver en durft niet in de spotlight te staan, zij is schoenenverkoopster en is niet echt intelligent. Ze besluiten met behulp van een uitgever hun krachten te bundelen.
Pluspunten: het is weer een heerlijke foute Nederlandse film waar je met vriendinnen naartoe kan.
Minpunten: dat het een heerlijke foute Nederlandse film is vind ik tegelijkertijd ook een minpunt. Je hebt namelijk foute Nederlandse films die nog wel grappig zijn en foute foute Nederlandse film waarbij je de hele film zit te wachten op een goeie grap. Deze film was het laatste.
Cijfer: 5.5 – kijk trailer

Hidden Figures
hiddenfiguresposter9maart
Waargebeurd (Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Jim Parsons, Kirsten Dunst) – de film gaat over drie donkere vrouwen die in de jaren ’50 bij NASA werken. Ze geven alles wat ze hebben om hogerop te komen en te vechten voor hun rechten.
Pluspunten: waargebeurd spreekt mij altijd heel erg aan. Verder had het hele sterke scènes, de ene keer in een emotioneel opzicht en de andere keer in een humoristisch opzicht. Dit wisselde zich op de juiste momenten af.
Minpunten: de film duurt langer dan 2 uur. Voor mij was het geen probleem, maar verder kan ik eigenlijk weinig minpunten bedenken bij deze film.
Cijfer: 8.5 – kijk trailer

The Day Will Come
thedaywillcomep1
Waargebeurd – een Deense film over een internaat in de jaren ’60. Twee broertjes eindigen nadat hun moeder ziek wordt in een internaat. Alles wat je je kan voorstellen dat er in zo’n tehuis gebeurde in die tijd, gebeurt ook.
Pluspunten: ontzettend goed geacteerd. Ik heb de hele film mijn adem vastgehouden, omdat het heel spannend was en je je elke keer afvroeg hoe zoiets kon/kan gebeuren zonder dat iemand hier melding van maakt.
Minpunten: het is wel net op het randje qua heftige scènes. Ik kan me best voorstellen dat zo’n film te intens en confronterend is voor mensen.
Cijfer: 9 – kijk trailer

Geef een reactie

