Festival summary 2017

Een heel sneue zielige goedemiddag.
Mijn immuunsysteem weigert de laatste tijd zijn werk te doen. Vorige week was ik voor het eerst in twee jaar weer gevloerd met koorts, vervolgens heeft migraine weer zijn intrede gedaan en op dit moment lig ik plat met buikgriep. Ja je hoort het vast al: de tentamens zijn in zicht! Echt leuk. Dus. Ik ben weer terug bij mijn ouders en wordt door m’n moedertje verzorgd. Kortom, ik moet en zal binnenkort weer op de been zijn.

Maar daardoor zijn er dus ook al een tijdje geen outfitfoto’s en om dat te compenseren had ik bedacht om een post te maken over festivals! Een samenvatting van de festivals waar ik deze zomer geweest ben en mijn ervaringen.

Open Air

IMG_20170605_181018_148Dit was de eerste keer Open Air voor mij, maar na vele filmpjes en foto’s van de voorgaande edities te hebben gezien, had ik wel hoge verwachtingen.
We waren met een leuke groep en kwamen ook nog andere mensen tegen, dus dat maakt zoiets altijd al een stuk leuker. Mega groot terrein en super lekker weer, maar het was wel een beetje gevalletje ‘erheen gaan om gezien te worden’. Iedereen had net iets té zijn best gedaan op outfit en make-up en alles, waardoor de nadruk meer daar op lag dan op de sfeer en de muziek.
Muziek: house, techno, R&B, hiphop
Prijs: 50 euro
Locatie: Gaasperpark, Amsterdam
Cijfer: 8

Project Veerplas

IMG_20170611_120105_509Dit was in ons eigenste Haarrrrlem. Dit was de eerste editie. Voorgaande jaren was hier het festival Edit altijd. Maar voor een eerste editie was het zeer goed geslaagd. Ook waarschijnlijk omdat we weer met een leuke grote groep waren. En omdat het in onze eigen woonplaats was, kwamen we ook best veel mensen tegen. Maar ook de muziek was geslaagd en het terrein was lekker compact en overzichtelijk!
Muziek: house, techno, top 40
Prijs: 20 euro
Locatie: Veerplas, Haarlem
Cijfer: 9,5

Encore

IMG-20170820-WA0000 IMG-20170820-WA0001
Een hiphop/R&B festival. Dit was wel even wat anders, in die zin dat het vooral maar een muziek genre had. Dat was even wennen in het begin, maar al snel gingen de heupjes los en hebben we ons ten zeerste vermaakt. ’s Avonds ging het heel hard regenen en toen stonden we heerlijk eensgezind met zijn allen onder allemaal poncho’s en paraplu’s mee te djensen met allemaal veel te snel rappende artiesten.
Muziek: hiphop en R&B
Prijs: 50 euro
Locatie: NDSM-werf, Amsterdam
Cijfer: 7,5

Mysteryland

Snapchat-493777479
Zo, dit was nog eens andere koek. Stonden we dan ineens in onze schattige jurkjes tussen alle kaalgeschoren, strakke koppies. Haha, nee oké zo erg was dat niet. Maar het was wel heftig qua muziek: het had 13 podia en 11 daarvan waren techno, hardstyle, house of hardcore. En nou moet ik zeggen, dat dat nou niet per se in mijn straatje ligt (had ik wellicht ook wat eerder moeten bedenken). Maar ook hier vonden we uiteindelijk onze draai wel. En van alle festivals had dit absoluut de vetste locatie en aankleding, met een knallende vuurwerkshow op het eind. Dat maakte het allemaal zeker waard! Tevens vonden we op het einde nog twee podia waarbij hitjes en R&B werden gedraaid, dus daar zijn we ook nog even los gegaan.
Muziek: hardcore, techno, house, hardstyle, R&B/hiphop, hitjes
Prijs: 90 euro
Locatie: Haarlemmermeer, Hoofddorp
Cijfer: 7

Thuishaven Weekender

IMG_20171022_191322_243Dit was afgelopen weekend tijdens ADE, toen ik dacht dat ik niet meer ziek was. Ik weet niet helemaal waarom we kaartjes hiervoor kochten, aangezien het alleen maar techno is. Het was dan ook even flink inkomen, maar toen we de autistische danspasjes van alle strakke koppen om ons heen wisten te kopiëren, een paar wijn en lachgasballonnen er tegen aan gegooid hadden, lukte het ons aardig om de sfeer erin te houden.
Maar desondanks zijn we toch eerder weggegaan, om Amsterdam in te gaan.
Muziek: techno (met één mini container vunzige deuntjes)
Prijs: 18 euro
Locatie: Thuishaven, Amsterdam
Cijfer: 6.5

Een gedachte over “Festival summary 2017

Geef een reactie

